Organizatorul Romanian Hospitality Awards este Hospitality Culture Institute, o asociație  care reunește lideri din segmentul HoReCa, profesioniști ai industriilor conexe, antreprenori, business angels și publicitari. Hospitality Culture dezvoltă atât proiecte pentru specialiștii din industrie cât și pentru publicul larg.

Premiile sunt acordate pe baza jurizării de către un juriu compus din peste 100 de lideri de opinie din HoReCa și alte industrii. Personalități marcante din 7 cele mai importante orașe din România vor vota online în două etape.

Voturile vor fi exprimate în perioada 1 august – 15 septembrie. Mecanismul de jurizare va avea doi pași. Primul pas presupune ca membrii juriului să facă trei propuneri pentru fiecare dintre cele 13 categorii. Cel puțin una dintre cele trei propuneri trebuie să fie din afara regiunii pe care o reprezintă. Opțiunile cu cel puțin trei nominalizări se vor califica în etapa finală a competiției, etapă în care membrii juriului vor alcătui un top trei al nominalizărilor calificate pentru fiecare categorie în parte.

Membrii juriului nu au voie să voteze locațiile la care sunt acționari, pe care le administrează sau conduc. Criteriile care stau la baza jurizării sunt opinia personală și experiența profesională.

Cele 13 categorii ce vor fi jurizate sunt: RESTAURANT, BAR / PUB, CAFENEA / CEAINĂRIE, HOTEL, CLUB, PATISERIE / COFETĂRIE, DELIVERY BRAND, FAST FOOD, FESTIVAL , BUCĂTAR, ANTREPRENOR, CEA MAI BUNĂ DESCHIDERE DIN PIAȚĂ ÎN 2017, FURNIZORUL ANULUI ÎN HORECA. Vor exista și două premii speciale oferite de organizatori: PREMIUL PUBLICULUI PENTRU cel mai bun RESTAURANT și PREMIUL SPECIAL.

Se vor premia Top 3 propuneri din fiecare categorie. În total, vor fi acordate 41 de premii.

Intreg procesul de jurizare va fi auditat de catre casa de avocatura Țuca, Zbârcea & Asociații